Виховання патріотизму сьогодні, як ніколи, актуально. І не тільки для системи освіти, а й для держави в цілому. Саме зараз ми повертаємося до споконвічних цінностей: утвердження первинності любові до Батьківщини і людей, духовності, моральності, бережного ставлення до природних скарбів і національних надбань нашого народу.
В основі формування національної самосвідомості дітей є виховання свідомого громадянина, патріота, набуття молоддю соціального досвіду, високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді потреби і уміння жити в громадянському суспільстві, духовності та фізичної досконалості; моральної, трудової та екологічної культури. Національна самосвідомість не є вродженою якістю, вона формується й розвивається протягом життя людини. На цей процес впливає ряд факторів: етнічне середовище, в якому живе людина, національна мова, культура, традиції. І важливу роль у національному та патріотичному вихованні відіграють також позашкільні заклади.
Провідною ідеєю національно-патріотичного напрямку виховної роботи у Центрі естетичного виховання є творчий пошук ефективних форм роботи щодо відродження національних традицій, української культури, звичаїв народу, формування в дітей та молоді патріотизму і національної гідності.
Завдання національно-патріотичного виховання: розвиток у дітей високої соціальної активності, громадянської відповідальності, духовності; утвердження поваги до культурного та історичного минулого України; створення і забезпечення реалізації можливостей для повноцінної соціалізації молодих громадян, більш активного залучення їх до вирішення соціально-економічних, культурних питань як загальнодержавного так і місцевого значення; виховання молодих громадян у дусі поваги до Конституції країни, законності, норм суспільного та колективного життя, створення умов для забезпечення реалізації конституційних прав людини, громадянського обов’язку; розвиток у дітей почуття гідності, глибокої поваги до символів держави – Герба, Прапора, Гімну України, іншої загальнодержавної та регіональної символіки та історичних святинь, гордості за країну; формування расової, національної, релігійної терпимості та толерантності. Для успішного виконання поставлених завдань важливо дотримуватись таких основних педагогічних вимог: здійснювати національно-патріотичне виховання з урахуванням вікових, індивідуальних та національних особливостей учнів; розглядати національно-патріотичне виховання як складову частину виховання і здійснювати у взаємозв’язку з основними ланками навчальної та виховної роботи в Центрі естетичного виховання.
Яскравими прикладами цього напрямку роботи є заходи :
Завершення місячника української культури у ЦЕВ
День Гідності та Свободи. Патріотична лінійка
Персональна виставка української вишивки Світлани Сідак
Місячник української культури у ЦЕВ
Концерт ВІА “СВІТ” до Дня пам’яті Небесної сотні
Анна Трохиніна – Мій герой, мій солдат
Святковий концерт до Дня Гідності та Свободи України
Голодомор… Пам’ятаємо…
Захисникам України. З вірою та любов’ю
Доброго вечора. Ми – з України!
Ми-роду козацького діти!